Als eindexamenproject mocht ik het interieur van het achterverblijf gaan ontwerpen en uitvoeren. Het interieur was naar volle tevredenheid opgeleverd. Vandaag de dag wordt daar dankbaar gebruik van gemaakt tijdens de vaartochten. De historische reddingboot Dorus Rijkers is gestationeerd in de museumhaven van Den Helder waar zij wordt onderhouden door een groep enthousiaste vrijwilligers. Vanuit deze haven kunnen ook vaartochten worden geboekt.
In opdracht van de eigenaar, heeft Wittenberg Scheepstimmerwerken een compleet nieuw teakdek vervaardigd voor deze klassieke Biga 24. Het oude teakdek was na vele jaren toe aan vervanging. Hierdoor besloot de eigenaar een nieuw teakdek te laten leggen. Hierdoor kan deze Biga 24 weer jaren mee.
Na jaren op de Middellandse zee gekoersd te hebben, heeft het Mediterraanse klimaat zijn sporen achter gelaten op het dek van deze Centurion 37CS. Hierdoor besloot de eigenaar naar Andijk te gaan om bij Wittenberg Scheepstimmerwerken het dek grondig onder handen te laten nemen. Na deze refit heeft dit Franse schip haar uitstraling weer terug. Net zoals zij ooit de werf heeft verlaten.
Tijdens de refit besloot de eigenaar om voor nieuwe Flexiteek kuipzittingen te kiezen. Ook werd besloten een Flexiteek stootrand te plaatsen.
Na een volledige refit was dit jacht weer klaar om te varen, maar ontbrak nog een gieksteun. Deze mocht ik geheel naar eigen inzicht vervaardigen.
Na 20 jaar was het Teakdek van dit Waarschip toe aan een refit.
Ook deze eigenaar heeft gekozen voor een duurzaam Flexiteek dek met behoud van de orginele layout.
Ook deze Hallberg-rassy 36 was toe aan een dek-refit de opdrachtgever wilde graag een duurzaam alternatief voor Teak met behoud van de klassieke uitstraling, dat alternatief was gevonden in Flexiteek en wel in de kleur vintage-black.
In plaats van een houten potdeksel, koos de eigenaar van dit gerefitte schip voor een op maat gemaakte Flexiteek potdeksel.